Belangrijke mededelingcoronavirus

BELANGRIJKE MEDEDELING CORONAVIRUS

Beste patiënten van Van Vliet tandartsen,

Zoals iedereen weet is de wereld getroffen door het corona virus. De overheid heeft maatregelen genomen om de verspreiding tegen te gaan zodat de ziekenhuizen niet overbelast raken. Vanwege deze maatregelen en ook vanwege het schrijnende tekort aan beschermingsmiddelen heeft de beroepsgroep van tandartsen in samenwerking met het RIVM geadviseerd om de tandheelkundige werkzaamheden voorlopig te staken en uitsluitend spoedgevallen te behandelen. Wij hebben dit advies opgevolgd, zoals u waarschijnlijk gemerkt heeft.

Uiteraard zijn we niet stil gaan zitten en volgen we alle beschikbare informatie over het virus en de regels die de overheid hieraan verbindt op de voet. Goed nieuws is dat de mondzorg al jaren aan verregaande infectiepreventie doet en daar ook strenge richtlijnen voor heeft opgesteld, genaamd de WIP-richtlijnen. Hierdoor is de tandartspraktijk een relatief veilige plek om te zijn met het oog op het oplopen van een infectie.

Mondzorg is tijdelijk wel uit te stellen, maar bij langer uitstel komt de algehele gezondheid in het gedrang.

Vanaf 28 april gaan wij onze werkzaamheden langzaam weer hervatten met inachtneming van de aangepaste WIP-richtlijnen. Dit betekent dat we de agenda planning aanzienlijk verruimen zodat patiënten elkaar zo min mogelijk zien in de wachtkamer. En naast de standaard reiniging en infectiepreventie zullen wij de vloeren/muren/deuren van buitendeur tot behandelkamer iedere keer opnieuw desinfecteren om het coronavirus in de gehele praktijk geen kans te geven.

Wat houdt dit voor u in?
Wij gaan de meest urgente behandelingen als eerste hervatten. Wij gaan deze patiënten opbellen voor het inplannen van een afspraak, belt u zelf dus niet.
Vervolgens bellen wij de patiënten die al ingepland stonden met een behandelafspraak om een nieuwe in te plannen.
Na 28 april kunt u zelf weer bellen voor het inplannen van een afspraak.

Bij klachten ernstig zoals een trauma/ bloeding/ pijn of minder ernstig zoals een afgebroken kies kunt u uiteraard wel bellen.

Komt u alstublieft op de afgesproken tijd en niet veel eerder of later om contact met andere patiënten te minimaliseren.

Bij binnenkomst moet u de handen desinfecteren met desinfectie gel.
Tijdelijk liggen er geen tijdschriften in de wachtkamer.
Let op!
Onze poetsruimte en toilet zijn tijdelijk afgesloten.

Bij koorts of verkoudheidsklachten moet u de afspraak annuleren. Als dit korter is dan 24 uur van tevoren zullen wij tijdelijk geen kosten in rekening brengen.

Gezondheid en veiligheid voor u en voor ons als medewerkers staan ten alle tijden voorop.

Met vriendelijke groet,

Het team van Van Vliet tandartsen